Jak założyć sklep internetowy

Własna strona internetowa to klucz do sukcesu w wirtualnej rzeczywistości. Trudno jest znaleźć firmę, która jest nieobecna w internecie, chociaż nadal zdarzają się przypadki lekceważenia tego medium. Strona internetowa jest punktem wyjścia do wszelkich działań marketingowych i reklamowych w sieci. W niektórych przypadkach strona informacyjna nie wystarczy, warto również mieć stronę sprzedażową, którą zazwyczaj jest sklep internetowy.

Jak założyć sklep internetowy?

Pytanie na pozór proste, ale od kilku początkowych decyzji zależy powodzenie całego przedsięwzięcia. Pierwsza decyzja to miejsce sklepu w strukturze strony. Sklep można umieścić w odrębnej domenie, w sub-domenie strony internetowej (sklep.domena.pl) albo w podkatalogu (domena.pl/sklep). Od tego wyboru leży łatwość różnych działań reklamowych, na przykład SEO. Najlepsze w tym wypadku może być umiejscowienie sklepu w podkatalogu, ponieważ sklep korzysta wtedy z siły marketingowej macierzystej strony internetowej. Drugi problem to wybór sposobu prowadzenia sklepu. Można zainstalować wersje darmową, kupić gotowe rozwiązanie, zamówić dedykowane rozwiązanie tylko dla nas lub wydzierżawić system sklepu. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady. Mały sklepik można postawić na darmowych rozwiązaniach albo wynajętych systemach. Dobrym rozwiązaniem jest zintegrowanie sklepu i strony, co jest możliwe w wielu systemach, na przykład opartych na WordPressie.

strona internetowa